miercuri, 27 martie 2013

Places to get lost-Paris

Paris,mon amour!Visez la orasul acesta de cand eram mica ,la croissantele cu unt,micul dejun luat la coltul strazii ,la turnul Eiffel si la povestile de dragoste care se nasc in acest oras magic!


Parisul a fost unul dintre cele mai mari orașe ale lumii occidentale pentru aproape 1000 de ani, înainte de secolul al XIX-lea și cel mai mare oraș din lume între secolele XVI-XIX.

In centrul orasului cica exista o lege care spune ca nimeni nu poate construi cladiri mai inalte decat cele din vecinatate, pentru ca toti au dreptul la o priveliste a Parisului de pe acoperisul casei.

Parisul are mai multe nume,dar cel mai cunoscut este''Orasul luminilor'',nume care se datoreaza in primul rand faimei orasului pentru faptul că era un centru de educație in epoca iluminismului si mai tarziu datorita adoptarii  iluminatului stradal.
Montmartre e printre cele mai faimoase cartiere din Paris, fiind cartierul boem al artistilor unde Picasso, Dali, Modigliani, Monet si van Gogh au avut studiouri si au lucrat.

I se mai spune si orasul scarilor, pentru ca peste tot sunt scari de urcat sau coborat.


Colturi verzi retrase, scuaruri, magazine cochete, stradute pline de magazine dichisite, parculete,se gasesc la tot pasul in Paris. 

Cateva curiozitati despre turnul Eiffel:
-Turnul Eiffel are 324 de metri inaltime.
- Materialul utilizat pentru Turnul Eiffel a fost fierul forjat de cea mai inalta calitate.
- Aproximativ 60 de tone de vopsea au fost necesare pentru a zugravi Turnul Eiffel.
- Turnul Eiffel este vopsit la fiecare 7 ani in 3 nuante de maro (cea mai intunecata nuanta in partea de jos)
- Chiar si astazi Turnul Eiffel se vopseste folosind pensule.
- Pe vreme buna, cu cer senin (foarte rar intalnita astazi) se poate admira o priveliste de aproximativ 68 de km din varful turnului.

- Baza Turnului Eiffel din Paris acopera o suprafata de 100 de metri patrati.
- In timpul vanturilor furtunoase, Turnul Eiffel se inalta cu pana la 15 cm.
- Numele a 72 de oameni de stiinta francezi si personalitati celebre sunt fixate pe laturile de sub prima platforma, 18 nume pe fiecare parte.

- Peste 200 de milioane de turisti au vizitat Turnul Eiffel inca de la inceputurile sale.(sursa)

Have a great day!

Marra

12 comentarii:

  1. Bine te-am gasit:) Ai aici niste poze foarte inspirationale despre paris,m-ai vrajit:)

    RăspundețiȘtergere
  2. FOARTE TARE POSTUL!! :) AI REUSIT SA SURPRINZI CHESTII INTERESANTE DIN PARIS!POZE FRUMOASE. PT MINE RAMANE POATE CEL MAI TARE ORAS! SPER SA AJUNGI ACOLO CAT MAI RPD! SI SA NU CUMVA SA TE DUCI SINGURA! :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiu daca suna atat de roz si sa locuiesti acolo, dar este visul meu cel mai mare <3. Ma gandesc uneori ca poate se intampla la fel cu orice lucru frumos, din afara sa sune minunat, si cand te obisnuiesti sa ti se para ca nu mai are farmec...dar pentru Paris as risca 8->

    Am o vorba cu prietenul meu, de cate ori is mai sentimentala : "du-ma la Paris" :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Ce dragut!Sa stii ca eu am auzit pareri si pro si contra,adica mi s-a spus ca este si cel mai frumos oras si cel mai boem dar si ca este extrem de murdar!Sincer si eu as risca...
      Te pup

      Ștergere
  4. Uh, Paris..minunat oras! Are o istorie fascinanta, care nu are cum sa nu te cucereasca! Ca sa nu mai zic ca sunt indragostita de frantuzoaice, de stilul lor boem, feminin si elegant! Si eu visez sa ajung candva si iti impartasesc dorinta de a lua micul dejun la coltul strazii si de a face lungi plimbari pe frumoasele stradute! Sper cu indarjire ca se vor indeplini toate intr-o buna zi!
    Frumos articol, imi place! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Madalina:*
      Cand eram mica eram indragostita de Venetia,mi se parea atat de romantic sa te plimbi pe canale cu barca dar Parisul este atat de minunat incat am uitat si Venetia si tot:))
      Te pup

      Ștergere
  5. Paris est aussi mon amour.. vara asta e in plan sa ajung acolo ;)asa ca postarea e binevenita.
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vaii,sa pui poze multe multe!Si eu vreau sa ajung,dar vara asta nu cred ca o sa-mi intalnesc iubirea!Dar am auzit ca si toamna e mirific in Paris...:*

      Ștergere
  6. Ah, Paris, ce poze minunate ai pus! Sunt aproape sigura ca Paris este visul oricarei fete pasionate de moda sio nu numai!

    Roxx~
    http://roxxanaifrim.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu siguranta e orasul unde visam toti sa ajungem!Are acel je ne sais quoi...
      Te pup

      Ștergere