duminică, 31 martie 2013

Prajitura cu gem si nuca




Prajitura aceasta este pentru mine ''de suflet'' alaturi de pandispan cu visine,placinta si alba ca zapada pentru ca atunci cand eram eu mica mama le facea mereu.Imi aduc si acum aminte cum am rasturnat tava de placinte  sau cum am dat jumatate de pandispan la catel,sa manance si el cu mine,ca singura nu puteam:))

Ingrediente
200 gr unt
3 oua
esenta de vanilie
jumatate de borcan de gem acrisor(eu am pus de caise)
200 gr zahar
faina cat cuprinde ca sa iasa un aluat lipicios
200 gr nuci taiate grosier
1 praf de copt(sau puteti pune si bicarbonat stins cu zeama de lamaie)


Se amesteca untul (lasat dinainte la temperatura camerei) cu cele 3 oua si cu zaharul si se mixeaza pana se topeste zaharul.Se adauga faina(cate o lingura ),praful de copt si esenta de vanilie. Tineti minte ca trebuie sa fie lipicios aluatul.
Cand obtineti compozitia care trebuie ungeti o tava cu unt sau o tapetati cu hartie de copt si cu mainile pline de faina intindeti aluatul,intindeti gemul si adaugati nucile(eu am mai pastrat o bucatat mica de aluat pe care am dat-o prin razatoare si am adaugat-o deasupra gemului si a nucilor)

Se da la cuptorul preincalzit pana devine aurie !

Have a great day!

Marra

13 comentarii:

  1. imi place foarte mult acest tip de prajitura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte versatil aluatul de la prajitura asta,mama mea il mai foloseste si cu mar sau branza.Te puuup

      Ștergere
  2. prajitura asta este printre preferatele mele, inca de cand eram mic copil. e buna rau si nu am mai mancat de ceva timp. mi-ai facut o pofta teribila :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi era dor de aceasta prajitura,,desi cand eram mica mama o facea non stop si la un moment dat ma plictisisem.O poti face si cu mar calit ,e geniala!
      Te pup

      Ștergere
  3. si noi facem prajitura asta, e buna :).

    RăspundețiȘtergere
  4. chiar ma gandeam intr-o zi la ea !

    RăspundețiȘtergere
  5. Daaa, bunica facea prajitura asta! Cat imi mai placea!!!:)

    Mi-ai trezit amintiri frumoase...Multumesc!

    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
  6. Mmmmmmm ce bine arata mi-ai facut o pofta..
    Ma bucur ca ai pus reteta pe blog o sa o incerc si eu.
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  7. Deci, am un scop de atins pe ziua de maine :-)) aceasta prajitura ! ! !

    RăspundețiȘtergere
  8. Amazing! This blog looks just like my old one! It's on a totally different subject but it has pretty much the same page layout and design. Outstanding choice of colors!

    My site :: stop a panic attack

    RăspundețiȘtergere