marți, 10 iulie 2012

Tarta rustica cu piersicute





Imi plac foarte mult piersicile!(piersicile si bananele in ultima vreme:)) As manca piersici dimineata,la pranz si seara si nu din acelea coapte..cu cat sunt mai tari,sa-mi rup dintii ,cu atat mai bine:))
Dar pentru aceasta reteta ne trebuie piersicute coapte bine si ceva zmeurica daca gasiti prin gradina..daca nu aveti nu-i bai!

Eu am dublat cantitatile dar reteta de baza aceasta este:(am gasit-o in revista Retete,bucataria de astazi si in loc de zmeura erau afine,deci puteti inlocui dupa cum va place)
Ingrediente:

1 kg piersici
100 gr zmeura
300 gr faina
10 gr drojdie uscata
50 gr unt
120 ml lapte
1 ou
2 linguri cu zahar
50 gr zahar pudra
sare

Se amesteca faina cu drojdia,untul topit si racorit,laptele caldut ,oul ,zaharul si un pic de sare.Framantati un aluat potrivit de tare(mai puneti faina daca mai este nevoie.Eu doar am vazut cum se framanta,niciodata nu am facut eu aluat dospit-asa cred ca se numeste!?! si sa stiti ca e destul de greu,aveti grija sa nu aveti inele,bratari pentru ca o sa se umple de aluat).
Il lasam sa creasca cam o ora,acoperit cu ceva curat gen carpa de bucatarie,o fata de masa mai micuta).Piersicutele le puteti decoji sau le puteti lasa cu tot cu coaja,it's up to you si le taiati in feliute subtiri(in revista fructele trebuiau oparite,eu nu m-am mai complicat).Intindeti o foaie potrivit de groasa si acoperiti cu ea forma de copt,asezati piersicutele si zmeurica iar amarginile de aluat se indoaie spre interior.Tarta o puteti lasa sa mai creasca inca 20 de minute ,eu am lasat-o doar 10,se sparge un ou si se ung marginile (optional puteti presara si zahar)
Tarta se baga la cuptor pana devine aurie si va umple bucataria de un miros extraordinar.Yammy!
O puteti pudra un un pic de zahar pudra sau unge cu miere,oricum ati alege e absolut delicioasa!

Have a great day girls!
Kisses

Marra

2 comentarii: