sâmbătă, 22 martie 2014

Prajitura Dulcineea




Cand te apuci pe prajiturit nu te mai poti opri, sau cel putin eu asa patesc!Pentru ca am avut multe comenzi zilele acestea, am tot zis  ca nu am timp sa fac, ca nu am chef si rau faceam! Uitasem cat de mult imi place sa prajituresc!
Dupa ce am plans cand l-am vazut pe nenea simpatic cu prajitura lui cu bulion la Master Chef, mi-am adus aminte ca am mancat si eu cand eram mai mica si era o prajitura din aceea care are gust de ''home made'', in care se simteau ingredientele, stiai ce ai pus in ea!
Am cautat reteta si m-am apucat de treaba , dar am facut cateva modificari pentru ca mi s-a parut cam mult zahar si cam mult ulei.

Ingrediente pentru foi
250 gr zahar
300 ml ulei
*pentru ca nu am avut bulion am pus suc de rosii, dar puteti sa nu puneti deloc pentru ca nu-i da culoare
o lingura de bicarbonat stins cu zeama de lamaie sau otet
2 oua
3 linguri de smantana
faina cat cuprinde( ~1 kg)
coaja de portocala/ lamaie
esenta de rom/vanilie

Ingrediente pentru crema
1 l lapte
9 linguri de gris
zahar pudra dupa gust( eu am pus zahar si in laptele cu gris)
esenta de vanilie
un pachet de unt
500 gr dulceata de prune sau ceva acrut

Foile sunt usor de facut, doar se amesteca toate ingredientele , se adauga faina pana iese un aluat usor de modelat pe care il dati la frigider 30 de minute-o ora. Impartiti aluatul in 4 si intindeti foile pe o foaie de copt, iar foaia cu aluatul o transferati pe tava de copt a aragazului si coaceti 12 minute la 180 de grade celsius, sau pana va dati seama ca sunt gata ( va uitati la margini)!

Pentru crema puneti laptele la fiert, iar cand incepe sa fiarba turnati grisul, amestecand mereu ca sa nu se prinda.O sa va dati seama cand e gata grisul pentru ca se ingroasa compozitia. Eu am pus si 2-3 linguri de zahar normal acum ca sa nu pun 250 de grame zahar pudra in unt.
Untul se bate cu 2-3 linguri de zahar pudra, se adauga esenta de vanilie si apoi compozitia de gris cu late racita.

Prima foaie se unge cu crema de gris, apoi a doua foaie cu gemul de prune, a treia cu gris si acoperiti cu a patra. Se lasa la frigider macar cateva ore sau chiar o noapte ca sa se fragezeasca foile. A iesit foarte buna si cu ocazia asta am trecut si peste frica de a face foi pentru alba ca zapada, pentru ca mi se parea atat de greu de facut!

Have a great day!

Marra


2 comentarii: